اخبار ایرانیان دبیاخبار دبیاخبار دبی فارسی

دو رستوران در ابوظبی به دلیل ارتکاب “تخلفات با خطر بالا” بسته شدند

به گزارش دبی توییتر به نقل از خبرگذاری امارات الیوم، سازمان کشاورزی و ایمنی غذایی ابوظبی، تصمیم به بسته شدن اداری دو رستوران “بنگلا اسنک ذ.م.م.” و “داربار السریع” گرفته است. رستوران اول دارای مجوز تجاری شماره (CN-4739725) و رستوران دوم دارای مجوز شماره (CN-1423893) است و هر دو در منطقه صنعتی المفرق ابوظبی واقع شده‌اند. این تصمیم به دلیل نقض قانون شماره (2) سال 2008 در زمینه غذا در ابوظبی و خطرات آن برای سلامت عمومی اتخاذ شده است.

این سازمان توضیح داد که گزارش بازرسی غذایی نشان می‌دهد که بسته شدن رستوران اول به دلیل نقض مکرر شرایط ایمنی غذایی و وجود موارد خطرناک بوده است که تأثیر مستقیم بر ایمنی غذا دارد. مواردی مانند عدم کنترل دما در هنگام ارائه مواد غذایی، پایین بودن سطح نظافت در کف و سطوح تماس با غذا، عدم رعایت پوشیدن لباس‌های ایمنی (کلاه و دستکش) و مشاهده مواد غذایی آماده در دماهای نامناسب گزارش شده است.

همچنین، دلایل بسته شدن رستوران دوم شامل تکرار چندین تخلف از جمله عدم تمیزی تجهیزات (یخچال‌ها) و عدم ارائه مدارک آموزش برای کارکنان بوده است. همچنین، ارائه مواد غذایی آماده در دماهای نامناسب و عدم نظافت کف و قفسه‌ها و سطوح تماس با غذا از دیگر تخلفات این رستوران بوده است.

این سازمان تأکید کرد که بسته شدن اداری این دو رستوران تا زمانی که دلایل آن وجود داشته باشد، ادامه خواهد داشت و می‌توانند پس از اصلاح وضعیت و برآورده کردن تمام الزامات لازم، فعالیت خود را از سر بگیرند.

سازمان همچنین اشاره کرد که این اقدامات بازرسی در راستای تقویت سیستم ایمنی غذایی در ابوظبی و تأکید بر نقش نظارتی برای اطمینان از رعایت شرایط ایمنی غذایی توسط تمامی مؤسسات انجام می‌شود. همه مؤسسات، با هر نوع و محصول غذایی، تحت بازرسی دوره‌ای بازرسان این سازمان قرار دارند تا از رعایت الزامات ایمنی غذایی اطمینان حاصل شود.

این سازمان از عموم مردم خواسته است تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف در هر مؤسسه غذایی یا شک در محتویات مواد غذایی، با شماره رایگان دولت ابوظبی 800555 تماس بگیرند تا بازرسان این سازمان اقدامات لازم را برای تأمین غذایی ایمن و سالم برای تمامی اعضای جامعه در ابوظبی انجام دهند.

توئیتر دبی

www.dubaitwitter.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا